شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

انواع گجت هوشمند

بهترین زمان شستن فرش ماشینی در خانه

۱ بازديد


اولین موردی که باید به آن بپردازیم، زمان مناسب برای شستن فرش ماشینی است. برخی از کارشناسان حوزه فرش توصیه می‌کنند که فرش‌های ماشینی را هر شش ماه یک‌بار به‌طوکامل بشویید؛ این در حالی است که برخی دیگر بر شستشوی سالانه فرش‌ها تأکید دارند.

بهترین زمان برای شستن فرش را نمی‌‌توان برای همه کاربران یکسان دانست. در برخی از موارد امکان دارد فرش در محیط پررفت‌و‌آمدی قرار گیرد و به همین دلیل، در یک بازه زمانی سه‌ماهه به‌اندازه یک سال آلوده شده باشد؛ بنابراین، این شما هستید که باید باتوجه‌به میزان آلودگی موجود در فرش، بازه زمانی صحیح را برای شستشوی آن انتخاب کنید. اگر گردوخاک زیادی وارد منزلتان نمی‌شود یا رفت‌و‌آمد خاصی صورت نمی‌گیرد، شستن فرش ماشینی به‌صورت سالانه گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

بهترین راه شستن فرش ماشینی

برای شستن فرش‌های ماشینی دو روش در پیش روی شما قرار دارد. این دو روش عبارت‌اند از شستن فرش ماشینی در خانه و سپردن شستشو به قالی‌ شویی‌ها. فرستادن فرش‌های منزل به قالی‌ شویی‌ ها می‌تواند برای افرادی که زمان لازم جهت شستشو را ندارند و یا حتی زمانی که ابعاد فرش بزرگ است و شستشوی آن سخت، مناسب باشد؛ اما چنانچه قصد دارید فرش ماشینی خود را در منزل بشویید، باید به رعایت برخی نکات دقت کنید.

این مورد برای افرادی که قصد دارند فرش را به‌صورت جزئی و با دقت فراوان بشویند عالی خواهد بود. در این روش می‌توانید تمام جوانب فرش را از هرگونه آلودگی پاک کنید. از سوی دیگر، می‌توانید اطمینان داشته باشید که فرش شما تحت‌فشار شدید آب قرار نمی‌گیرد و در نتیجه، احتمال آسیب‌دیدگی آن کاهش خواهد یافت. مهم‌ترین مورد در زمینه شستن فرش ماشینی در منزل آن است که مراحل شستشو را به‌شکل درست پشت سر بگذارید. در ادامه به این مراحل می‌پردازیم.

قراردادن فرش روی یک سطح ثابت

در ابتدا لازم است فرش را روی یک سطح کاملاً ثابت قرار دهید. اگر حیاط یا پارکینگ خانه‌تان فضای کافی دارد، بهتر است فرش را در آن بخش پهن کنید. پیش از پهن کردن فرش حتماً سطح زمین را آب‌وجارو کنید تا آلودگی فرش ماشینی شما بیش‌ازپیش نشود.

استفاده از جاروبرقی برای پاک‌کردن گردوغبار

یک راه عالی برای کاهش مدت‌زمان موردنیاز جهت خارج‌کردن آلودگی‌های فرش این است که فرش خود را یک‌بار با کمک جاروبرقی تمیز کنید. در قدیم با استفاده از یک چوب بلند گردوغبار فرش را خارج می‌کردند، اما امروزه یک جاروبرقی قوی و پرقدرت تنها چیزی است که برای این کار به آن نیاز دارید. جارو کردن روزانه فرش حساسیت به فرش ماشینی را کاهش می دهد.

خیس کردن فرش و ریختن ماده شوینده

فرش را به‌طورکامل خیس کنید و بگذارید آب به‌خوبی وارد تمام قسمت‌های آن شود. این بخش را با عجله پیش نبرید؛ زیرا اگر فرش به‌خوبی خیس نشود، ماده شوینده تأثیر چندان زیادی برای پاک‌کردن آن از آلودگی‌های مختلف نخواهد داشت و باید یک‌بار دیگر به شستن فرش ماشینی خود اقدام کنید. پس از مرطوب کردن فرش، ماده شوینده مدنظر خود را به‌آرامی بر روی آن بریزید.

استفاده از فرچه برای پراکنده‌کردن ماده شوینده

بهترین راه برای شستن فرش ماشینی به کمک مواد شوینده، استفاده از یک فرچه مخصوص شستشو است. این فرچه‌ها در اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شوند و به‌راحتی در بازار قابل‌خریداری هستند. برای انجام این کار، ابتدا فرچه خود را با آب بشویید و سپس به کمک آن، مواد شوینده را روی فرش پخش کنید. از قدرت بازوی خود کمک بگیرید و هر بخشی از فرش را که آلودگی بیشتری دارد به‌طورکامل پاک کنید.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.