جمعه ۰۲ شهریور ۰۳

انواع گجت هوشمند

فواید ماساژ کف پا

۳۸ بازديد


برای بهره مند شدن از فواید ماساژ کف پا پیشنهاد می‌کنیم که آموزش ماساژ کف پا را ببینید و این کار را برای خود و نزدیکان خود انجام دهید. اگر نیاز به خرید ماساژور برقی دارید می توانید از ایران بابا خرید خود را اتجام دهید. از مهم‌ترین خواص ماساژ کف پا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 1. به بهبود گردش خون کمک می‌کند

زندگی در دنیای تکنولوژی باعث شده که بیشتر افراد کم‌تحرک باشند و این کم‌تحرکی باعث شده تا ماهیچه‌های پا رفته رفته ضعیف شوند. همچنین رفتار نامناسب با پا؛ مانند پوشیدن کفش‌های بسیار تنگ یا کفش‌هایی که پاشنه بسیار بلندی دارند موجب آسیب به پاشنه و کف پا می‌شود.

2. از واریس جلوگیری می‌کند

بیماری واریس یکی از رایج‌ترین معضلات مربوط به ‌سلامتی پا است که با افزایش کم‌تحرکی بیشتر می‌شود. بیماری واریس ممکن است در ابتدا تنها به‌صورت رگ‌های تیره رنگ زیرپوستی نمایان شود اما رفته رفته، راه رفتن را برای بیماران دچار مشکل کرده و درد شدیدی به همراه دارد. یکی از فواید ماساژ پا درمان واریس است و ماساژ از معمول‌ترین شیوه‌های درمانی این بیماری به شمار می‌رود که در استیج اولیه بیماری می‌تواند از پیشرفت بیماری و شدیدتر شدن آن جلوگیری کند. البته باید توجه داشته باشید که تنها به ماساژ اکتفا نکنید و سعی کنید تحرک خود را افزایش دهید.داشته باشد.

3. ادم یا ورم پا را درمان می‌کند

تجمع و حبس مایعات در نواحی پا (قوزک و مچ پا) که موجب تورم و پف‌کردگی این نواحی می‌شود را ادم (Edema) می‌گویند. ادم پا برای زنان باردار بسیار رایج است و بیشتر در سه ماه پایانی دوران بارداری مشاهده می‌شود. ماساژ روزانه پا کمک می‌کند تا این تورم کاهش پیدا کرده و همچنین زنان باردار آرامش بیشتری را تجربه کنند که هم برای خود و هم برای فرزندشان بسیار مفید است.

4. به بهبود شرایط کف پای صاف کمک می‌کند

کف پای صاف یکی از رایج‌ترین مشکلات پا است که به دلیل شل بودن و افتادگی رباط قوس پا اتفاق می‌افتد. کف پای صاف معمولاً مشکلی برای سلامت کلی بدن فرد ایجاد نمی‌کند؛ اما گاهی اوقات افراد با کف پای صاف پس از انجام فعالیت‌های طولانی، سرپا ایستادن به مدت زیاد و انجام تمرینات ورزشی سنگین دچار درد شدید در ناحیه پا می‌شوند. از فواید ماساژ کف پا می‌توان به کاهش درد ناشی از صافی کف پا و حتی درمان این شرایط اشاره کرد.

5. به کاهش فشارخون کمک می‌کند

استرس، مشغله‌های کاری، رژیم غذایی ناسالم و زندگی در محیط آلوده شهری از عواملی هستند که منجر شده‌اند بسیاری از زنان و مردان فشارخون بالایی داشته باشند. طبق آزمایشات و بررسی‌هایی که بر روی افراد با مشاغل استرس‌زا انجام شده است، ماساژ روزانه پا به این افراد کمک کرده تا استرس کمتری تجربه کرده و با تنظیم فشارخون، آرامش بیشتری داشته باشند. اگر شما هم به دلیل عواملی که اشاره کردیم از فشارخون بالا رنج می‌برید، فواید ماساژ کف پا را نادیده نگیرید و روزانه حداقل 5 دقیقه پای خود را ماساژ دهید.

6. علائم PMS را کاهش می‌دهد

از دیگر خواص ماساژ کف پا کاهش علائم PMS است. بسیاری از بانوان و دختران جوان، هر ماه، پیش از شروع عادت ماهیانه خود از علائم شدید PMS مانند درد، مشکلات گوارشی، تغییرات هورمونی و نوسانات خلق‌وخو رنج می‌برند. استرس و فشار تحمل چنین علائمی بسیار زیاد است و این دوران را به کابوسی دائمی برای این افراد تبدیل می‌کند. کاهش علائم PMS و همچنین مشکلات ناشی از یائسگی از خواص ماساژ کف پا به شمار می‌رود و به بانوان کمک می‌کند این دوران را با خیالی راحت سپری کنند.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.